Tjollahopp TjollaHej B-D

Vaknade klockan 12.00 idag och gick ut i köket för att kolla klockan då jag inte hittade mobilen.

Blev chockad då vi endå somnat vid skaplig tid, sprang in och väckte vendela och bad henne plocka iordning hennes saker medans jag gjorde frukost.

Tryckte i mig en macka och tog ut cyklarna ur garaget och sen cyklade vi iväg helt nyvakna XD

Jag vände inna  den branta backen och cyklade hem och rakt ut till stallet, där momor hoppade på mig och började tjata -.- pust!

Aja ignorerade henne och gick in i stallet och tog på Micro ecsem täcket och tog ut han i padocken.
Sen mockade jag i Micros och Dzasti box och Dzasti envisades med attt knuffa omkull hinken X-antal gånger.....Vad gör man när hästen känner en god lukt i botten  av gössel hinken ;)?

Sen gick jag ut och hällde det på gössel stacken.

Bytte vatten och sköljde ut hästarnas vattenhinkar och fyllde på kraft i krubborna tills hästarna går in.

Dzasti drack upp sitt vatten ute på 10min(?!) så det var bara att fylla på igen.

Sen gick jag in och satte mig lite vid datan då var Klockan 14.58.

Men kort där på kommer mormor in och säger: Dzasti har rymt jag hör hennes galoppsprång.

Då vare bara att gå ut igen och Dzasti hade lyckats riva ner staketet så det var 50cm högt och sedan hoppat över, sen fått panik när hon inte kunde komma in igen xD
Men jag öppnade och rätade upp staketet och hon galopperade in.

Lät henne lugna ner sig lite innan jag tog in henne i stallet, dock så haltade hon inget efter ha sprungit runt som en galning.

Sedan gick jag in igen och fixade Headern till denna bloggen, dock så blev den helt misslyckad.....

Hjälpte mamma med att laga mat innan niklas m. Barn kom.


Än är dagen inte slut återkommer kanske ikväll :)

Imon blire vaggeryd med Dzasti hoppas över allt annat att hon är bättre i hoven :'D<33


Kommentarer
Postat av: Lina

Haha xD låter som en kul-jobbig dag xD

Hoppas ni får ett bra besked i morgon med Dzasti då :D

2010-06-28 @ 20:48:40
URL: http://darkdog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0