Hemma?

Kanske ska skriva lite om vad jag gjorde hemma? hehe glömde typ det xD Haha
Kom hem ganska sent, för mamma hade varit med Mimmi i lekeryd för hon skulle klippa sig :P
Men iaf, blev ingen tömmkörning för det var inte passande idag(Kan verkligen inte planera i förväg då jag måste känna på hästens humör innan jag gör något (a) Så jag tog ut Dzasti i padocken och övade på att hon skulle följa efter mig (: Gick oftast bra men ibland tröttnade hon, Vet inte vad jag ska göra för att göra henne mer intresserad? Men hon har ju typ brunstat lite nu så hon är lite ceepee i huvudet (: Heh Men vi satt och mös lite osv.
Sen kanske ni vet att man kan insperera hästarna till att lägga sig ner och rulla sig? Men det kan man iaf genom att man själv låtsas skrapa och luka lite i marken sen typ sätter sig ner osv gjorde iaf det idag och det funkade Dzasti la sig ner och rullade sig. Det kan ju vara så när en annan individ gör det så känner den sig säker i miljön och vågar utsätta sig för ett underlägset läge och då vågar dom andra hästarna också det :)
Duktig var hon iaf♥ Känner att jag måste fixa nya bilder (a)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0