Praktiken (:

Började som vanligt med att fodra och leda ut hästar, som skulle ut. Sen fortsatte vi med sadelkammaren, skura golvet som för övrigt katterna pinkat på inatt -.- Fyfan vad det stank! Sen städade vi bland tränsen och de flesta var väldigt frächa.....
Inte alls mögliga?
Dom gick faktiskt till "slänghögen" Fast det gör inget då han har flera BERG med likadana saker -.-
Vi hittade ingen grönsåpa att skura med så det fick bli tvål :j Sen luktade hela rummet avokado&björnbär hehe
Sen mockade vi stallet och tog ut några fler hästar, kan ju säga att det var lagom mysigt vid gösselstacken idag...
Sen fixade vi fika och jag gjorde min praktik upg, gick snabbt! har dock lite kvar (: Fikat tar ju sin tid (40min-.-)
Efter det tror jag att vi satte på namnlappar i sadelkammaren osv.
Sen hämtade vi Lukas & Cooper och började göra iordning dom för tömmkörning & ridning.
Lukas är btw ett Halvblod och jäääätte FET & Lat ;P Men man ska inte underskatta dom!
Började med att skritta fram och försöka få fram honom lite grann, ställde honom lite i båda varven när jag kortat upp tyglarna. Fortsatte med att trava(lättridning) och få fram honom ännu mer och ställa honom lite och göra volter för att få han mjuk. Han fick hela tiden skritt pauser för att orka fortsätta :) Skulle galoppera lite men han orkade knappt hålla galoppen så han fick galoppera längs med longsidorna lite ökat (: Skulle försöka arbeta honom lite i traven(nersuttet) men gudh va jobbigt det skulle va, han typ tog upp huvudet och gjorde värsta cp ryck men jag typ tryckte på honom ännu mer då och han gav sig ;D
Höll på en stund med olika övningar osv sen i slutet övade vi på vikthjälperna lite, han var skit duktig!
Efter vi fixat dom och gott upp med dom till hagen så tog jag lite kort(nedan)
Sen lunchade vi och sen var det typ slut xD
8:an↓
Detroit
Guttchi
Rocky
Lukas
Cooper
Indra
Smäcker häst jag fick rida! Han hade fett samlingar på kroppen typ...
Amigo

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad heter ponnyn längst ner? :-)

2012-03-01 @ 10:04:01
URL: http://passageandpiaff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0