Praktiken, sista dagen

Gert var sen ner till stallet, så vi började fodra och ta ut hästar osv
Men sen kom han och gav oss en "underbar" upg *host* vi skulle ta ner alla "grindar" i KO lösdriften och alla var helt bajsiga osv SNUSK! Det gick hyffsat snabbt, så vi gick ner till stallet igen och tog ut 8:an & Rulle och började mocka stallet.
Skjöljde/kylde av Rockys ben, sista dagen på typ månader jag får träffa han :( Mysen!
Sen gick vi iaf upp och fixade kaffe till Gert, Sven & någon annan snubbe, Fikat som börjar klockan 10.00 slutar  alltid 10.45 -.- Jag är Gryyyyymt uttråkad typ hela tiden, hehe. Men man överlever, sen är det ju att diska allt det :/
Vi tog sedan in Lukas, Mecca, Amigo, Cooper & Illionora.
Lukas-För att rida
Mecca-För att rida
Amigo-Han hade markerat lite innan så vi skulle kolla läget
Cooper-Leena skulle "unghäst" träna honom lite, Stora framsteg gör dom =)
Illionora-Var konstig i hagen :S (Mådde inte bra)
Illionora(som för övrigt är ett väldigt fint namn!) mådde som sagt inte bra så vi tog in henne i stallet och hämtade Gert, hon hade "kramper vid magen" och stod och spände den, sen darrade hon jätte mkt när hon kom in och var otroligt irriterad och frånvarande. Gert gick upp och ringde Gert, haha Veterinären Gert då ;D Som skulle komma inom en timma så Leena longerade Cooper lite och ja fick "åder" om att leda Illionora 5 min 1 gång i halvtimmen. Hon blev mkt bättre efter det  och veterinären kom precis då och gav henne kramplösande och då fick jag gå lite med henne för att få igång tarmarna. När jag gick in med henne i stallet igen lyssnade han på magen (som ska "påla" väldigt mkt) och det hördes väl, sen skulle han typ känna "där bak" för att kolla så det inte var tarmvred och han står där med armen och utbrister OJ, hon är ju dräktig! Vi bara aa, det är hon, hon ska föla i juni-juli någon gång. Han sa typ att hon iaf inte höll på att kasta fölet vilket var skönt att höra :D! Efter det mådde hon Prima och han sa åt oss att ta ut henne och så fort hon kom ut satte hon iväg i galopp, MYCKET piggare!
Vi bad Gert kolla om Amigo var halt eller så, men det var han inte som var skönt att höra :D! Så Leena red honom ist för Mecca. Vi hade först bestämt att vi skulle rida ut men sen hoppade vi lite i ridhuset, Jag på Lukas och Leena på Amigo. Först var det väl ett inte så högt hinder, men endå inte så lågt att jag kände för att travhoppa det med tjockisen så jag drev på honom i galopp och stog upp för att han skulle galoppera ordentligt och reser mig precis upp i sadeln för att hoppa av och han gör VÄRSTA tvärnit -.- Jag typ glider av lite graciöst ner på marken och bara wtf?
Hoppade upp igen och trav hoppade det, han stannade igen  trotts att jag drev på som fan -.- Men han fick fan hoppa det från stilla stående, han får skylla sig själv att han inte hoppar! Nästa gång gick det bättre, sen rullade det på skit bra! Ställde upp till en oxer, men man fick hela tiden stå upp i sadeln samtidigt som man fick luta sig liiite bakåt om han skulle stanna eller liknande xD Sen hoppade vi typ en grind? Vet inte vad den heter men iaf, det gick skit bra stannade inte alls och taggade som fan(för att vara Lukas)! Den var ganska hög för honom, han är ju troots allt jätte FET xD HAha
Sen kan man inte ta spöet på rumpan heller för då slår han bakut xd gjorde det 3-4 gångr igår? och 1 idag (: Framsteg!
Sen orkade han hålla galoppen mycket bättre idag :D
Sen jobbade jag honom lite i traven och Leena tyckte han jobbade på skit bra emot igår :) Duktig tjockis!
Hann inte med så mycket mer den dagen, mockade lite och släppte ut Lukas och några fler. Kylde rockys ben yttligare en gång :)
Ska nog sluta skriva nu hehe (a)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Måste bara fråga varför ni kylde Rockys ben? var han skadad? har precis varit hos Gert och blev väldigt kär i rocky :) Bara lite nyfiken! :)

svara gärna via mejl!

2012-03-01 @ 09:51:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0