Vissmålen "Dressyr"

Fick lille Vissen och han kändes jätte liiiten emot Lukas :S
Red iaf med kandaret, men försökte jobba mycket med den "riktiga" tygeln, eller vad man kan kalla det xD och ha den andra så lös som möjligt(den ska ju inte glappa, direkt) I framridningen i galoppen försökte jag bara få fram honom så mycket som det gick, så han galopperade på, på långsidorna. Dock så blev han inte så mycket piggare av det men lite skönt att sträcka på sig ibland, sen var jag typ den enda som stog upp i sadeln, alla andra bara satt ner i galoppen.
När vi värmt upp så sammlade jag upp honom i en låg form och vi gjorde lite öppna och volter i hörnpasseringarna. Kortade upp tyglarna och drev på honom och fick fram honom i en så kallas "tävlings form" eller vad Maria sa :) Vi fortsatte med dom övningarna i båda varver i trav och galopp. Han var inte alls lika stel som förra gången och känslan var mkt bättre :D! Lite mer framåtbjudning, utan att börja springa och det vore perfect! :D Hade full koll på mig själv så hann inte kolla på någon annan direkt men det verkade gå riktigt bra för Wilma! Även Vendela :D Emma kämpade på bra med Lille Harry också, han är ju inte enklast i stan :P
Är iaf nöjd med ridpasset och det var en härlig känsla efteråt :)!
Nästa gång är det bommar och efter det HOPPNING :D!
Gammal bild på Vissen
Juste, prövade mina Chaps idag, riktigt sköna att rida med :D!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0