Vissmölen is tha SHIEET!


Orkar inte skriva något om typ skolan eller nåt så jag går rakt på vissmålen! :O Vi hade bommar idag och nästa gång är det hoppning :D
Förväntade mig Vissen men fick Gizmo, en hyffsat ny tigrerad häst. Allting känndes bra när jag gjorde iordning honom och skrittade fram, men när vi började trava på mataki, blev han springig utan att lyssna typ, svårt att förklara me´n det var någon blandning av det samtidigt som han var seg och pigg på samma gång :/ Sen var han väldigt ponnyaktig i både trav och galopp haha :P
När vi värmt upp i båda varven i alla gångarter började vi göra öppna på långsidan och framdels vändningar i hörnen i skritt, sen gick vi över och gjorde öppnor i trav i båda varven. Efter det delade vi upp oss på det två stora volterna en stund, sen gick vi över till att göra VE övningar. Jag gjorde först "slalom" och sen hoppa över ett pytte litet hinder, efter det travade jag vidare till bommen som man ska flytta honom över, vilket han inte fattade xD
Parkeringsaken var nästa, man skulle stanna mellan 2 bommar och räkna 1001, 1002, 100......ända till 1006 sen skulle vi gå vidare och efter det tog jag L:et, man ska gå in och backa ut, den fattade han till slut :) Sen gjorde jaf flera av dom några fler gånger, sen slutade jag med att gå in mellan två hinder, nudda stolpen längs in och backa ut, den fattade han på direkten efter lite övertalning ;) Sen gick vi över till att hoppa ett litet hinder, vi skulle först trava över ett par bommar sedan fatta galopp och hoppa. Han taggade på jätte mycket mot hindret, den lilla stollen xD Han kom fel flera gånger, eller snubblade typ innan xD? Några gånger iaf :d Mina miner är ju vääldigt vackra...*host*  Gizmos trawv var för övrigt väldigt stötig och inte alls skön att sitta i :(
Kristina tog lite bilder med min camera idag :D! så nu har jag något att bjuda på ;) Ganska duktig för att vara första gången med Canon :D Någrqa bilder har jag dock tagit (:




























Bloggar från "bilder":
http://wilmabergqvist.blogg.se
http://ponystars.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0